Thursday 15 August 2013

pengakuan jujur..

ini post yang serius..

btpa smpai skrg saya berhrp dulu saya tak buat kputusan masuk kisas,
tapi bersyukur atas nikmat2 ujian dan kenangan kat sana..

pahit itu paling bermakna,
kerana yang pahit itulah ubat..

mengubat hati,mengubat sikap,
mengubat sisi pandang hidup,
mengubat matlamat kita sebagai hamba Allah..

the most kehidupan yang saya nak lupakan adalah how saya struggle hidup kat kkj pada permulaan,pertengahan,sehingga hampir ke hujung...

how saya discover rasa sayang kat kisas bila dah dekat2 hujung sisa hidup kat kkj,dan semakin bertambah2 bila dah berpisah dengan sahabat2... until know.. yes,saya sangat sayang kisas,dan saya baru discover..saya sayang kisas bukan sebab kisas,tapi sebab saya sayang sahabat2 .... seyesly,walaupun miejah jauh kat US saya masih akan cuba skype dengan dia.. walaupun syifa' hana jauh kat morocco,hatta..kak anis nadyra kat australia pun yg sy dah anggap mcm kawan sndiri wlupun dia senior..hiks..kiteorg masih lagi skype update cite masing2..kerap kami berkongsi cerita dan update melalui skype.. kawan2 kat mesir apatah lagi..ada ja berita /tazkirah/pgisian slpas depa pi talaqqi ngn syeikh atau ustaz2 kat sana,akan masuk inbox fb,tagging fb,inbox wassup.. Allah...dan atheefa yg kat Malysia ,walaupun skrg jrang kontek,kenangan saya dan dia slpas exam spm dulu,kiteorg buat projek gegar tahajjud,kiteorg akn misscall/call untuk bgun tahajuud.. takkan saya nak lupa kerja osem yang kiteorg pernah buat nie ?of kos atheefa dan shbat2 yg lain.. kalian dalam doaku,in sha allah lpas mathurat tu,kdang2 rasa malas nk bca doa,paksa jugak bca doa rabitah,pastu bayang muka korang.. semoga masing2 kuat dan istiqamah walau kat mana korang berada.. rindu sgtt..

sblum saya fly,saya tekad nak ziarah dan kenal atheefa,entah mcam mana gilaan saya sampai sanggup turun ke hulu slgor sorang2.. saya naik komuter sorang2 ke hentian sungai buluh,lepas tu ambik bas ke kampung atheefa.. gila.. gila klau saya ingat balik apa yang saya buat,kat tempat asing saya boleh redah sorang2.. entah kat mana,last skali saya igt bas terlajak ke mana entah,saya turun ja dari bas,terus tya kedai mana masjid terdekat.. saya tggu ayah atheefa datang ambik kat masjid tu..jujur saya cakap,tidak ada yang menjadi sumber kegilaan saya ketika itu melainkan atas dasar ukhwah semata-mata..  jujur saya cakap,kawan2 kisas memang osem... (kawan2 saya kat sini-irbid- pun osem jgk..lgi osem,sama2 osem la snng cite)...

entry pasca slpas saya tweet psal kisas kat twitter :') aah,rindunya kawan2,,bukan rindu kisas..opps bukan kawan,but my sahabat2 sampai  syurga...

p/s:anak saya nnti,saya tak hantar masuk kisas kot..

kkj simbol melankolik,sehingga digelarkan sbgai kolej kampung jawa,jika ingin gantian nama yang lagi indah dan deep,selayaknya ada pada gantian nama 'bumi waqafan'..


No comments: