Saturday 14 March 2015

mitos orang qlate pemalas

pertama bila dengar benda ni memang sentap sangat. kalau sentap maksudnya terasa. kalau terasa bermaksud kenyataan tersebut benar. hampir benar. ya. tetapi pasti menghukum secara umum begitu tidak pantas sedangkan ada golongan yang bukan sebegitu.

wahai, rakan-rakan.. soalnya sekarang bukan tentang anda dari negeri mana, ettapi soalnya sekarang dari negeri mana sekalipun, atau jantina apa sekalipun ayuh berusaha menjadi manusia yang lebih baik. lebih rajin. musuhi sifat malas.

rajin..

belajar,mengemas,memasak,rajin basuh pinggan yang kita guna,rajin tolong mak ayah basuh baju, rajin tolong mak sental dapur dan tandas, rajin belikan barang dapur.

rajin ni bukan benda diwarisi, tapi adalah sikap dan disiplin diri yang boleh dididik. malas tu bukan diwarisi, tapi sikap tidak mahu mengubah diri.

please, please doa banyak-banyak, semoga awak dan saya adalah orang yang rajin dalam segala hal kebaikan.

jauhi malas, musuhi pemalas.

daripada orang yang mencintai orang-orang yang rajin dan masih tetap positif mereka yang pemalas pun bisa mengubah diri mereka menjadi rajin, in sha Allah... semuanya bermula dengan doa dan keinginan untuk berubah menjadi lebih baik.

buktikan, kita bukan sebahagian daripada mitos ini, sekalipun bukan org qlate!

-aku pencinta si rajin-

No comments: