Thursday, 30 April 2015

Tunduk Sat,Tenung dan Renung



FAQ:
Soalan:Kenapa namakan blog ni KKJ ? dan kebanyakkan entry berkisar tentang kehidupan di KKJ ?

Jawapan:Kalau saya lukis graft kehidupan saya sampai sekarang, graft yang paling banyak jatuh dan naiknya tentang iman dan paling penting tentang jatuh dan bangunnya saya mengenal erti hidup adalah ketika saya berada di KKJ.

Too much stories kalau nak cerita, apapun kenangan pahit di bumi waqafan dan manusia-manusia yang Allah izinkan saya jumpa di bumi inilah yang banyak mempengaruhi dan menuntun hidup saya. sampai hari ini. sampai saat saya menulis pada nokhtah ini. titik.

di bumi itu saya rasa makna,
"Ana Uhibbukifillah"

bahkan rasa itu tetap subur sampai sekarang.
masakan saya bisa melupakan manusia-manusia yang pernah hadir mengubah cara fikir, cara berkomunikasi, cara hidup dan makna sebagai seorang individu muslim.




Tunduk sat, tenung dan Renung tentang masa silam kita yang lalu, tentang masa yang kita jalani sekarang dan masa depan yang kita ingin lukiskan kelak, bukan mudah bukan ? 

1 comment:

pencinta syurga said...

ana uhibbuki fillah ,
tak pernah rasa kata2 ini begitu deep sampai jumpa org yg tepat . Yang kita tak sanggup nak pisah , kadang2 rasa mcm gila . boleh menangis sebab terlalu rindu . Pernah takut klu2 Allah tak redha dgn perasaan sayang yg kita ada , tapi saat itu juga minta maaf dgn Tuhan , dan saat itu juga diminta agar dibimbing hati ini , semua ini anugerah dan nikmat yg mahu dinikmati dengan penuh redha dari dunia sampai syurga :")