Saturday 6 August 2011

Ilham yang Bubar

pernah tak kita rasa diri dah tak betul..
fikir-fikir apa yang kita buat..
ini betul ke tak ?
betul ker apa yang aku buat nie ?
betul ker tak pilihan aku nie ?
cakap2 mula merapu, gelak mula pecah..
hari-hari makin keliru...

masam itu bukan manis,
senyum itu bukan gembira,
gelak itu bukan ketawa,
tak siapa tahu,
hanya Allah yang tahu..
luaran nya begitu..
hakikat dalamnya

HANYA ALLAH YANG TAHU


ya itu tanda makin tak betul..
Allah..betulkan aku..
ini nafsu bukan lagi syaitan..
ini bukan bisikan tapi hasutan..

wahai diri percayalah pada diri..
insyaAllah semua ini pilihan terbaik..
pilihan yang dibimbing..
pilihan yang ditakdirkan..
Pilihan Allah..



Manusia bukan Sang Bestari
Membaca luka di hati

Madunya pahit, tidak berperi

Kerana mereka sepertimu, lemah mengerti


Mengadu…
Biar di dalam sunyi

Biar di laman sepi

Tiada suara kanan dan kiri

Namun datang bisikan rohani…

“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu mendapat petunjuk (berada dalam kebenaran)” [Al-Baqarah 2: 186]

-abusaif

p/s: cuba untuk gembira,cuba juga untuk berlapang dada..masyaAllah...

sampai bila ?
nak tanya lagi..

sampai bila ??

sungguh mengecewakan...duka itu dalam..
ya sangat dalam sehingga air mata tidak lagi mampu mengalir..
hanya gelak ketawa ubat luka...

cuba untuk tidak menipu diri sendiri..
maafkan..

*bubar ilham nk sambung entry sebelum nie..T.T

No comments: