Wednesday 16 November 2011

Maaf!saya dah penat..

assalamualaikum..
jemput membaca entry sahabat saya..
(maaf sahabatku sbb tak mintak izin,rasanya benda yg baik,penulisan yg baik harus dikongsi bukan ? )
hehe..


Saya dah penat!penat sangat..='(

"awak, saya dah penat. saya tak tahu apa yang saya buat nih betul ke tak."
"maksud awak ?"
"saya selalu cakapkan pada diri, duit yang saya pegang nih duit tajaan. saya tak boleh belanja sesuka hati."
"betul."
"tapi, dalam masa yang sama diri saya berperang. ni duit aku, aku ada hak. aku tak akan membazir, cuma aku nak beli barang yang aku nak, walaupun aku tahu, tanpa duit nih aku tak akan pernah terfikir pun nak beli barang mahal macam ni (apparels dll.)"

"awak, saya dah penat. dah macam-macam cara saya buat."
"buat apa?"
"saya dah cuba kawal duit keluar. tapi duit tetap keluar macam air mengalir."
"hurmp."

"awak, saya dah penat. sampai bila saya kena hidup macam nih? bila saya nak hidup senang?"
"hurmp."
"saya tak boleh nampak bila saya akan hidup senang lenang."

"awak, saya dah penat. saya dah tak tahan dengan seorang makhluk ini"
"siapa?"
"kawan sayalah. saya dah banyak kali bertolak ansur dengannya. apa yang dia buat saya setuju. saya akur. tapi pada masa yang sama hati saya memberontak. saya tak suka dengan caranya."
"hurmp."

"awak, saya dah penat."
"masalah apa lagi nih?"
"saya tak faham apa yang diajar tadi. lecturer tu cakap arab semua waktu. cakap inggeris bila baca text dari buku je."
"hurmp."
"dah tu, saya dah bosan komunikasi satu hala. saya nak participate juga perbincangan dalam kelas. asyik2 kawan arab saja yang lercturer tanya"

"awak, saya dah penat. hati saya sesak. susah saya nak jaga hati saya."
"maksud awak, jaga yang bagaimana?"
"saya tak nak jatuh suka pada orang yang tak halal bagi saya. kadang, hati saya kuat, kadang hati saya mudah juga jatuh suka. saya dah penat lawan."
"hurmp."
"saya nak hafal ayat Allah pun rasa berat. hati saya sesak."

"awak, saya dah penat. saya dah banyak kali pujuk hati ni."
"kenapa dengan hati sampai kena pujuk?"
"saya tak tahan tengok dia lebih di sini, hebat di situ, cantik di sana, pandai di sini, bla bla bla..."
"hurmp."
"saya tahu nih perasaan tak baik dengki2 jeles2 tapi saya cuba lawan, tapi saya dah penat..."


p/s:saya sedang bermujahadah.saya ada satu misi utk dilaksanakan.hanya diberi masa 2 minggu utk melihat hasilnya.doakan saya berjaya..

apakah misi saya itu ?
nantikan jawapannya 2 minggu lagi..


No comments: