Wednesday 14 March 2012

Sejarah Pahit yang Dimadukan..






banyak kali,banyak kali orang tanya saya,
best tak kisas ?

saya hanya mampu tersenyum..
cuba untuk memadamkan sejarah yang terasa kelat diingatan..

jawapan saya,,
kisas bukan tempat untuk mengukir sejarah kemanisan,
tetapi untuk mengenal diri dan sebuah kehidupan..

sungguh,
jika saat ini saya memegang surat tawaran ke kisas,
nescaya saya akan menyimpan surat tawaran tersebut..
usang dalam diari dan fail lama..

tetapi saat saya menulis kini,
saya kira saya akan sangat-sangatlah menyesal jika menolak tawaran tersebut..

saya pernah menyesal dengan pilihan yang telah saya buat,
saya pernah berputus asa,hilang daya dan semangat..

sakit,perit untuk bangkit,
setelah berkali-kali jatuh,
tetap gagahkan jua bangun berjuang..
menuntun nafsu dan jiwa saya sendiri..

untuk menjadi manusia,
untuk mengenal si Dia...
ada harga yang perlu dibayar,
ada pengorbanan yang perlu dilunaskan..

alhamdulillah,
dua tahun yang sungguh menggugah jiwa dan emosi..

bahagia..
biarpun SEJUTA kepahitan berpalit,
tetapi cukuplah dengan SATU nikmat dari Allah,
memadamkan segala kepahitan yang hadir...

classmates saya:masing-masing dah bertebaran dan bakal bertebaran ke serata dunia~


p/s:sebelum menjejak kaki ke bumi waqafan saya telah diingatkan,bahawa pilihan menjadi warga waqafan bukan sesuatu yang mudah~alhamdulillah,,bersyukurlah kerana anda menjadi sebahagian daripadanya..moga kisas terus menjadi medan tarbiah bagi insan-insan yang mencarinya;..-ini adalah skema jawapan bgi yang bertanyakan soalan di atas-


result spm2011 dah dekat,
saya plak yang berdebar-debar,
moga Allah permudah segala urusan adik-adik : )
ameen..

1 comment:

Atheefa Sufeena said...

btol3.. saya juge berasa bersyukur sgt1000 kerana pernah menjadi warga kisas . . I LOVE KISAS . . huhuhu