Thursday 14 July 2011

MERAJUK mesti PUJUK

assalamualaikum...alhamdulillah,akhirnya..dapat kembali ke KKJ..setelah melalui beberapa frasa yang BK kira banyak mengajar erti kematangan dan membuka mata dan hati..

p/s:post ini untuk mereka yang 'mahu'..bukan yang nak 'tahu'..untuk kupasan yang berat seiring dengan level diri anda,sila ke blog lain..hehe..=P(sejujurnya KKj adalah tempat untuk menimbulkan rasa "mahu",bukannya "tahu")

BERTEMU dan BERPISAH kerana Allah..

..kerana aku antara mereka yang meletakkan ukhwah sebagai asas ikatan,kerana aku antara mereka yang menemui 'turning point' melalui ikatan sinergi..maka duhai sahabat2 jangan kau uji diri ini dengan bibit perpecahan..

malang amatlah kepalang..kecewanya bagai air di dalam bekas,yang telah lama diam..tiba2 digongcang bagai mahu terpecik segala...sungguh,lantaran sifat air yang walaupun dicincang tidak akan putus..maka tetap molecule2 H2O itu kukuh dengan ikatan hyrogen bond..

kerana apa?kerana dasarnya akidah,hanya kerana Allah..dan kerana matlamatnya arasyh-Nya..moga kita antara yang mendapat syafaatnya..

sahabat..?apa kau kira aku ini kuat?..dari luar mungkin itu yang engkau nampak.. jangan tertipu..diamnya aku bukan bermaksud aku setuju,diamnya aku kerana berfikir,tentang kita..perjalanan kita..kehidupan kita...

oh!.......sahabat,apakah kau lupa,siapa yang mengurniakan nikmat?apa kau bisa menidakkan semuanya datang daripada Allah...?maka carilah sumber kekuatan daripada Allah..sejauh mana kau meletakkan "tali gantung" mu kepada Allah....jangan engkau tenggelam dalam nikmat..seperti mana setelah aku hanyut dan hampir lemas dalam fikiran dan nafsu akal logikku suatu ketika dahulu..jangan engkau ulangi kesilapan yang telah aku lakukan..hilang arah,lantaran lambatnya aku melakukan proses mencari turning point itu..

sejauh mana kamu meletakkan cinta kamu kepada Allah..?tatkala kamu kesedihan,lemah..tidak ada yang lain kamu fikirkan melainkan untuk bertemu denganNya..

mohonlah kepada Allah..bukankah sudah terlalu banyak permohonanmu telah diterima?jangan ragu2...


MERAJUK?Mesti PUJUK..

mahu merajuk..?merajuklah..tapi ingatlah hati mu itu perlu segera dipujuk..layanlah rajukmu itu sekadarnya,buat ketenangan..tetapi ingat!jangan lambat-lambatan..pujuklah hati mu dengan mencari hikmah,pujuklah diri dengan memandang nikmatNya..terlalu banyak bukan?insyaAllah..pujukkan mu itu akan mematahkan ego rajukmu...

aku merajuk..?kalau nak ikutkan rajuk di hati..mati hati dimakan sumpah..keras hati berhias titik2 hitam..rajuk itu dari syaitan,pujukan itu dari hati..maka

sahabat2,JAGALAH HATI dengan MENJAGA HUBUNGANMU dengan Allah..sungguh,di sepanjang perjalanan ini yang masih jauh...insyaAllah..akhirnya SYAITAN yang akan MERAJUK..


p/s:tidak aku temui bidang yang lebih aku minati setelah bidang kajian hidup melainkan bidang ini..

No comments: