Monday, 2 May 2011

Bangau OH! Bangau vs Anak Derhaka

assalamualaikum sahabat2..amboi!jom layan satu lagu nie..BK dapat ilham tetiba ja..jom!


dulu igt tak masa kite budak2,kite selalu dengar orang nyanyi,kite pun ikut nyanyi sama kan ?:
 
bangau oh! bangau kenapa engkau Kurus ?
macam mana aku tak kurus,
ikan tak timbul-timbul
 
ikan oh! ikan kenapa tak timbul timbul ?
macam mana aku nak timbul,
rumput panjang sangat..
rumput panjang sangat..


...skrang mungkin kite leh tukar lirik:
 
anak oh anak kenapa engkau derhaka ?
macam mana aku tak derhaka,
mak ayah aku derhaka..
 
mak ayah oh! mak ayah kenapa kau derhaka ?
macam mana kami tak derhaka..
mak ayah kami derhaka..2x
 
*think* 

comel camni ada muka cam anak derhaka tak?nauzubillah.. 
yang nie camne ?
antara balasan Allah yg dipercepatkan di dunia ialah balasan untuk anak derhaka!
antara balasan:dicabutnya ketenangan sepanjang hidup di dunia.


anak derhaka anak seorang yang derhaka,lahir daripada anak derhaka.mungkin ?

anak derhaka kaa..ibu derhaka kaa..ayah derhaka kaa..yang paling penting jangan sampai kita dapat anak derhaka...so,nak tak nak antara cara paling selamat tak nak anak derhaka,kita janganlah jadi anak derhaka..

p/s:JOM KEMPEN ANTI BUDAYA "BANGAU oh!BANGAU"

5 comments:

Anonymous said...

behinyo laa buboh gamba baby dyo soghe nihh...ado makno ko..???hehe

budak_kolej said...

org kat ats
glenya teh!huhu

hamba said...

jngan jd anak derhaka! :)

budak_kolej said...

anak oh! anak kenapa jadi soleh ?
macam mana aku tak soleh..
mak ayah aku soleh2x!

(tak masuk ngn lagu asal)

hamba:*jgn jadi bangau..heh99

hamba said...

ok..jngan jd bangau gak! he3 :)