Saturday, 23 April 2011

kenapa nak jadi STAYER..??

Bila ditanya satu soalan:

BOLEH TAK NAK STAY..??




JAWAPAN KEPADA SOALAN DI ATAS:

*jangan nak ngada2..gedik !
*apa yang best sangat jadi stayer nie..??
*apa yang best sangat kat KKJ nie...???
*sapa yang dakyah suh jadi stayer nie..??
*cukup lah 2 tahun..cukup lah..
*nak mati ker..??
*tak daq faedah langsung..??
*banyak lagi benda nak buat..napa la nak sambung f6..??
*masuk form 6 sekolah lama udah la..jauh sangat KKJ tu..
*menyesal nanti..
*tarbiah konon..
*dakwah kat lain pun boleh..
*mak nak tengok sangat anak mak jadi doktor..
*tak sayang kat mak dan ayah ker..??
*STAY tu macam Fardhu Kifayah..

JAWAPAN balas:

ada nak tolong jawab..??

11 comments:

izzatnaqib said...

kena tye snior2 yg prnh stay la ea

mardhatillah_24434 said...

hati yg ikhlas + matlamat yg jelas + istikharah + penerangan berkesan kpd ibubapa = insyaAllah Allah buka jalan

p/s: sediakan baldi nk tadah air mata ea sblm mlangkah ke alam stay.. salam stay dik

aizat al jauhari said...

cadangan jawapan..

1. "sayang kkj pada ibu bukanlah dgn menghadiahkan harta,jawatan dan pangkat.. tp sayang kkj kat ibu dan ayah untuk kkj hadiahkan syurga ubat ibu dan ayah.." tangis kkj dihadapan kedua ibu bapanya..

2. bersambung 2 minggu lg..

budak_kolej said...

to izzatnaqib:
ok.insyaAllah

mardhatillah:
dah stay dah dulu..
dulu tak guna baldi..
kolah terus..huhu~~

aizat:
waiting 4 bpe byk cdgn jawapan..

nAfAs dA'ie said...

dah terlampau byk jawapan keluar..
tp entah la..
tepuk dada tanya iman... :)

budak_kolej said...

nafas da;ie:

pabila ditepuk dada,ada yg menjawab:
'..iman masih lemah..'

~puteri...bongsu~ said...

semua..jwpn kpd soalan nak jadi stayer,boleh??same sgt2..cm ana...smppai buntu nak buat mcm mn dah..

budak_kolej said...

ana faham puteri bongsu..sangat fham..

aizat al jauhari said...

" kkj tahu ayah dan mak nak yg terbaik untuk kkj.. kalian nak kkj hidup bahagia.. kkj tahu harapan mak dan ayah sangat tinggi untuk kkj jadi seorang doktor.. tp kan, boleh x kalau suami kkj je yg jadi doktor?? macam fatimah syarha dgn dr farhan hadi.. boleh x??"

ibu kkj pun senyum menandakan setuju..

" terima kasih mak.. kkj janji akan jadi anak yg solehah.. kkj akan hadiahkan mak dan ayah 12 mumtaz"

ain zuhaili said...

stay bkn stakat stay..
bkn skadar rs cinta kt KKJ..
tp..stay ad mksd trsendiri bg indvdu trsbut..
bg ana..stay untuk mguatkn lg diri sblm kluar sbg daie..
tp..stiap org psti brbeza pndpt..carilah reason trkuat utk kuatkan ati utk stay..

Anonymous said...

I have been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts in this kind of space .
Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.

Reading this info So i am glad to exhibit that I have an incredibly
just right uncanny feeling I found out exactly what I needed.
I so much definitely will make certain to don?
t disregard this website and provides it a glance regularly.


Here is my web-site; Louis Vuitton Bags