Sunday 6 March 2011

bila Budak Kolej main FUTSAL!

INI SATU CERITA

semalam..

pergi main futsal..
ngn teacher skul lama..

bajet la nk main cam kita main kat kisas dulu
(main2..gelak2..ala,xserius pon)
sekali..
sampai jerk kat tempat tuh..
ak tgok ramai giler 'MUSLIMEEN'
ak ckap la kat teacher ak..ak tgok jer la..
xnak main la teacher..aduyai..

rupanya diaorang tu..
"MUSLIMAT"...
short lagi..
dlm hati nie..hanya Allah jer yg tahu..
serius glabah giler..
dah la ak g ngn baju labuh n tudung labuh..
diaorang usya ak "USTAZAH2..!!"
ak pun buat la muka xlayan..
(ala2..badak laki usya dak pompuan)

last2 jadi gak la ak main dgn x pandainya..
mse main MUSLIMAT tu yg brambut pendek hampir terlanggar ak..
pastu aku meletakkan kedua2 tgn aku kat muka dgn takutnya..
sbb xnak tersentuh ngn dia..
AKU LUPA AKU N DIA BLEH JER BERLANGGARAN!!!HAHAHA!!gelak dlm hati jer..

abis jer main..tiba mse nk balik..
diaorang pun salam la..
aku cuak giler...
xpe la aku pun bersalaman lah ngn diaorang..
ttiba ak rase tgn diaorang cam tgn laki..
aku xtau nk wat pe..
ak jadi malu!!!
kANAPA AKU NAK MALU..
diaorang pun POMPUAN LAAA!!!(ak jerit dlm hati..)..

yg part paling cuak..
ttiba one of them blushing ttba jerk..
coz kwan ak tgur dia..
aik..asal nak blushing2 plak nie..
(aku pun mnutup pintu kereta n jerit kat kawan aku n teacher kat depan)
"TEACHER,SAYA NAK PENGSAN!!"

lupa nk citer,sorang bdak pompuan nie..umur cam 4thun..
tgok aku dari atas bawah..ak baca fkiran dia:

"biar btul akak nie nak main futsal pakai camni"..

dlm hati aku:

budak nie nak kena nie..xyah la tgok aku cam tuh..ishh!

PENGAJARANNYA????
dlm post seterusnya..
 

kpd sahabat2 yg bakal mnjadi JUTAWAN atau
ISTERI kpd JUTAWAN..ops!tak dilupa bakal isteri kepada YB..

leh x korang wat KMUDAHAN AWAM untuk msyarakat..selain derma kat rumah anak yatim..???

CONTOH:
court futsal yg hanya untuk muslimat jer..
xpun bukak kedai gunting rambut muslimah..
kolam renang untuk muslimah...
baru lah senang skit untuk kita yg 'MMUSLIMAH' nie nk wat aktivit

raseny..dgn kfham Islam kita(sebagai ex-kolej)..harap anntunna semua buleh igt tggungjwab anda semua bila dah jadi someone kelak...

xnak lah semuanya dimonopoli oleh org yang xfaham mcm kita fham..

akhirnya jadilah budaya 'TAK KISAH'...laki pompuan main satu gelanggng futsal(wlaupun citer tadi main ngn 'MUSLIMAT')pastu yg laki duk sorak2 si pompuan duk kejar bola..ish..kita semua pun dah anggap nie biasa..

yg lain korang compare lah sendri mgikut situasi masing2..

Ini serius!!xgurau tau..dah fobia dah nak main..

No comments: