Wednesday 2 March 2011

MIMPI BK part2

sambung..

..seperti kebanyakkan sahabat2 lain..
ana pun bertemu jodoh...
kata bekas pelajar KIK..

"..kalau dah KIK tu KIK jugak..
7 keturunan pun KIK..suami KIK,
anak KIK..
cucu pun KIK.."

Kisas 2007..

...ana sekarang kerja kat kmentrian..
husben pun satu pejabat..
tapi jrg tersrmpak..
mklumlah husben kerjanya
pergi rasmi itulah..inilah...

anak pun dah besar...
paling tua umur 16tahun..
hajat di hati
nak la suruh dia masuk KISAS..
sekolah bagus..kluster lagi..

kisah si anak..

"..xnak pindah!!!...
xnak duk asrama..xnak g skull agama..
smka cukuplah..ish..duk sini pun da naik rimas..nie g sana???
owh!!!please!..not my taste.."

note:anak 'ana' nie jadi camni bukan salah mak bapak diaorang tapi salah si anak yang salah pilih kawan..

last2..jadi jgak la si anak tadi pindah sebab gaduh ngn BFF dia...entah la knapa..pasal dak laki rasenya...
si anak ni terkenal dgn kecerdikkan dia..tapi
xfaham betoi la..
apa kes???!sal dak laki..snggup bercerai talak ngn BFF..

pagi pndaftaran..
pergilah si ibu n ayah..yg sanggup cuti
sbb nk hantar anak masuk KISAS..
kalau ikutkan bleh jer suruh driver..
mklumlah..
masing2 da lama x jejak kat KISAS..

meluncur laju lagi bergaya..
sebuah mercedes warna putin..
masuk parking kat padang yang berlopak..
(semalam hujan lebat)..
senior2 tersenyum..
sape cepat dia dapat..
kalau sape dapat budak dlm kete nie..
untung rumah sukan kita tahun nie..
leh wat sumber sponsor nie..

si anak mula teruja..

ramai giler dak laki "hensem''2 kat sini...
nampak baik plak tuu..

aku pun mmbetulkan tudung labuhku
sebelum mguakkan pintu..
(mcm pantun la plak)

tatkala pintu dikuak..
terbeliak biji mata abang2 senior..
lalu MENUNDUKKAN PEMANDANGAN>>
lantas melihat kearah rumput2 yg
lebik..tidak mmpu bdiri tegak
lantaran..
embun2 hujan yang terlalu berat..
(aku rase mcam nak merapu je..)
lalu mnyapa ayahku n bro ku..

rasenya mesti diaorang igt student baru tu abg ak..
anyway..
aku disambut oleh akak2 senior yg memakai tag warna warni..
cam ape ntah..aku pun tak tau..
biasa aku tgok kat program mne2 satu kaler je..
nie byk kaler..

tiba2..
sorang akak nie...
grab tgn aku..pastu tye mcm2..
"...adek2..adik kat skul lama aktif ape ek..adek masuk la umah biru..nama dia rumah KHALID..best tau..rumah nie juara tahunan.."
asal plk ttiba tye soalan pelik2 cam nie..
aku xfhm la..

sampai jer kat dewan tu..
akk tu bagi fail biru..
mentang2 la pakai baju biru bagi kat aku fail biru..
aku pun ckp la

"... sis,i want the green one..it's look nice to me.."
..dgn berat hati dia pun bagi la fail hijau tu..
..apa kes???!fail je pun...xfham betoi..

aku duk la kat tgh2 dewan tu..
saje cari kerusi kosong..
jauh skit dari org..
lalu aku letak sesungut mickey mouse kat kpala ak..
layan k-POP jap
sambil tggu mak n ayah aku yg ttba je mnghilang..

bersambung...

No comments: