Thursday 17 March 2011

UMNO VS PAS(Futsal..)

assalamualaikum!

mesej dihantar kpd kawan:
maaf,malas la nk join..
mesej dterima:
cik adek!cepat siap,nanti teacher tunggu..
dibalas:
ok2..jap..nak siap..(..huhu..gi jer ar..)

dalam kereta:
kita nak lawan orang PAS nie..
(..dlm hati berkata:sejak bila saya UMNO..??kih3..)
note:teacher saya adalah KETUA PUTERI UMNO daerah
HAH!..nape plak kena mngena ngn PAS nie teacher..??cecite-ceciter..
game nie anjuran PAS DUN Kemuning..
owh..
sampai kat court:
HAHAHA!
sgt mengejutkan apa yg terfikir..tidak seperti apa yg dilihat!
subhanaAllah!
rase cam balik KKJ jer..
serius tak sngka lak lawan ngn diorang..
saya melihat ramai muslimat memakai baju t-shirt n tudung labuh..
duk borak2..sembang2..
terasa semacam ade yg kenal jerp..

assalamualaikum!akak,he3..akak sihat..??
akak main jgk ker..??
akak study kat mana skrg..??
DQ..
(..owh..)..
akak ambik diploma..tahun kedua..
(..owh..)

(..keadaan yg sgt blurr..memikirkan percaturan Allah..)
(..apakah yg aku byangkan haritu Allah nak tunjuk hari ini..??)
sila rujuk entry..ini

sesi penyampaian hadiah:
ustaz zulkifli exco Dun menyampaikan sedikit ucapan..

anak2 nak tau tak..
masa kerajaan kelantan nk anjurkan nisa' game lebih krang 5 thun lalu
saya adalah antara orang yg membantah permainan futsal untuk muslimat..
semasa mesyuarat exco..Tuan Guru bertanya kepada saya:
kenapa tak nak bagi muslimat main futsal???
(..lebih kurg camtu lah ayat TG..)
saya bangun..mmikirkan sebabnya..saya keliru jgak nak jawab apa..pastu saya cakaplah:
sebab tak pernah dibuat orang!
(..lagipun agak kasar muslimat duk sepak2 bola..lari2..)
Tuan Guru lalu menjawab:
yang tak PERNAH dibuat orang tak semestinya tak BOLEH!
zaman nabi dulu..org wanita diajar untuk memegang tombak di atas kuda..

owh..gitu citernya..

pastu..byk lagi pengisian..bla..bla..(lupa..letih sgt nk pindah sgla memori dlm otak nie..)..
pastu beliau ckap pasal leader nie mesti jd leader bukan follower..
leader nie kena buat keputusan..
beliau analogikan mcm main futsal la..
(..byk lagi analogi yg dberi..)
main futsal mesti ada matlamt iaitu nk sumbat gol!
dalam satu team mesti ade ketua..dan semua kena ikut ketua kalau nak menang..
bgitu juga hidup kita..
(..lebih kurang camtu lah..FUH!..penat nk pikir,nk igt balik n nak tulis..)
tetiba masuk satu cerita nie...

ustaz zulkifli tu ckap:
saya nak semua muslimat kat kelantan nie semua orang berebut nak sunting..!
(..alamak,sy memandag ke kiri dan ke kanan 
melihat geng 'umno'(geng sayalah) yg 'muslimah'..FUH!tersipu2 diorang..)
pada zaman revolusi Iran 1979..
kbyakkan kaum wanita keluar untuk berjihad bersama2..
lalu disuruh pulang kembali untuk mendidik anak2..
kerana tgn2 mereka nie lah yg akan melahirkan pejuang2 Islam!
(..FUH!...amacam sahabat ana di luar sana..??)

nota penting:
keadaan 'geng umno' saya semacam agk malu2 dan terkejut melihat peserta2 futsal yg kebanyakkannya bertudung labuh n berbaju labuh!
sesungguhnya begitulah saya rasa msa saya tgok diorang for the first time..
rasa mcm salah tempat jerp..
btw,saya rase nie adalah satu bentuk dakwah..
tak sangka kiteorang leh main dgn ukhwahnya..

UMNO VS PAS
siapa yg menang game??
rahsia..

p/s:ustaz zulkifli juga pesan,kite nie kena rajin meneroka,tgok dunia luar,tgok orang,pastu buat ksimpulan apa yg kita lihat,stimulate keadaan sekeliling agar setiap hari kita akan mendapat pgjaran yg bermakna dalam hidup..jgn takut untuk mencuba sesuatu yg baru..
so,sahabat semua,jom kita tgok2 dunia luar..masih byk yg boleh dijadikan pgajaran..bergaul dgn sekitar kita..insyaAllah..kita akan melihat dan mengenal diri dan juga mengenal Allah..

yg baik tu susah nk dapat dan perlu dicari dan diusaha..
rupa2nya ada jgk geng muslimah yg main futsal..
masih ada lagi..
tersorok,terpencil,istimewa..
sesungguhnya..
ALLAH MAHA ADIL..
dan ALLAH MAHA MENDENGAR
(..syukur kpd Allah,bg pentunjuk!..)
maaf seandainya gaya tulisan kurang difhami dan berbelit2..

No comments: