Wednesday 30 March 2011

Rindu Tak..??(..the places in bumi waqafan..)

assalamualaikum..??

untuk muslimat sahaja..

really miss the 'environment' called:
BIAH SOLEHAH

aku rindu akan tangisan sahabat2 di italk aras khalid..
aku rindu bilik basuh..tempat kita basuh baju sama2..
aku rindu bilik study..tempat kita stay up sama2..
aku rindu dorm..tempat kita baca al-mulk sama2..

aku rindu dewan makan..tempat kita kena marah sama2..
aku rindu pentas dewan makan..tempat kita wish birthday sahabat2..
aku rindu meja KP..tempat kita berjual beli barang lelong..
aku rindu court aspuri..tempat kita main game sama2..

aku rindu musolla..tempat kita mengubat rohani..
aku rindu bilik iron..tempat kita kumpul kertas nak recycle..

aku rindu rumah ustazah..tempat kita kacau OMAR HAZIQ
aku rindu gazebo f1..tempat kita kumpul ramai2..
aku rindu bangku depan musolla..tempat kita melihat bintang..
aku rindu BAU..tempat kita bergotong-royong sama2..

aku rindu kantin..tempat kita pinjam duit sama2..
aku rindu COE..tempat kita kumpul pagi2..
aku rindu dewan besar..tempat kita dengar tazkirah dan ceramah..
aku rindu bilik mak cik Bertuah..tempat kita beli kuih sama2..

aku rindu kelas..tempat kita prep sama2..
aku rindu tangga..tempat muslimeen muslimat jadi 'cicak'..

aku rindu pintu dan dinding..tempat kita 'berbalbu liqa'(btol tak ejaan nie..??he3..)
aku rindu DUA..tempat kita berebut dan chops! kerusi hijau..
aku rindu pagar dekat rumah pengetua..tempat kita shortcut ke dewan besar..
aku rindu gazebo tepi kantin..tempat "penunggu" sedang memerhati..(huhu..seram,..)

aku rindu bilik KP..tempat pgumuman barang hilang..
aku rindu pejabat..tiket bas,,ustaz ismail..outing..
aku rindu KSK..tempat lepak layan nasyid..
aku rindu jambatan M..tempat kita study sama2..

aku rindu waqaf tepi dewan makan..tempat kita makan bubur ustaz sheikh..
aku rindu board KP..tengok markah inspection..xoalan spot..

aku rindu bilik guru..tengok cikgu2 yang sgt2 busy..

aku rindu gazebo depan pejabat..tempat kumpul sebelum naik bas kolej..
aku rindu DAR dan makmal,,tempat kita baca buku sebelum exam..
aku rindu bus stop..tempat kita tunggu bas nk gi outing..
aku rindu Mydin...tempat kita beli barang sekolah dan kelas..he3(nie pun rindu gak..??agak2 ar..huhu)

p/s:..rindu itu manis..benci itu pahit..
maaf kalau ana merepekk!!(version Solehah)



4 comments:

iqinaiman said...

semua dirindui~

hamba-Dia said...

jap..ade yg tertinggal tak..?

Anonymous said...

rindu lab tempat maen spray2 dstilled water

hamba-Dia said...

to anonymous:

igatkah lagi tragedi "letupan...??" lab chemistry
hehe3..